Hovedfag

Silkeborg Højskole er et frirum med plads til at tænke selv – med tanke for andre

Hovedfaget er det fag, hvor der er tid til at fordybe dig
og arbejde med større projekter.
Du skal vælge ét af de seks hovedfag.

Hovedfaget er det største af alle fag med 9 undervisningstimer om ugen. Hovedfaget danner også ramme om den faglighed, som rejseaktiviteterne knytter sig til.

I et tæt samarbejde mellem elever og lærere vil du opnå ny viden, lære at beherske faglige discipliner, og opleve, at dit personlige engagement er drivfjederen.

Hovedfag: Kunst

Med rejse til Iran. På kunst bevæger vi os spektret mellem idé og eksperimenter. Gennem kunsten fortæller vi historier, udtrykker følelser nonverbalt, stiller spørgsmål og skaber debat.

Hovedfag: Musik

Med rejse til USA. På musik får du både en bredere og dybere forståelse af musik. Musik kan mere end at spille – det er en oplevelse og en måde at være på.

Hovedfag: Friluftsliv

Med rejse til Norge. Vi oplever Søhøjlandets natur på lands og til vands. Kodeordene for friluftsliv er kærlighed til naturen, nærvær, uforstyrrethed og at få oplevelsen af at kunne mestre.

Hovedfag: Politik

Med rejse til Kina (forår) eller USA (efterår). I politik bliver du udfordret til at forholde dig til samfundet og danne en holdning.

Hovedfag: Idræt og vandsport

Med rejse til Sydspanien. Du vil prøve alt fra kajakpolo og udspring til beachvolley, mountainbike og adventurerace. Glæden ved at bevæge sig er i centrum, og du vil opleve et unikt fællesskab.