højskole og rejse

canada explorer

Rejsebeskrivelse

Canada Explorer består af tre dele:

1. del: Højskoleophold inkl. rejseforberedelse i forårssemesteret

I løbet af forårssemesteret får du på valgfaget Canada Explorer et indblik i Canadas natur, historie og de friluftsmuligheder, der er for at sammensætte en optimal explorertur. For at have de bedste forudsætninger for rejsen, anbefaler vi desuden, at du vælger hovedfaget Friluftsliv. I løbet af foråret opnår du tekniske færdigheder i havkajak, så du er rustet til at beherske Stillehavets bølger. Det er dog også muligt at deltage på Canada Explorer, hvis du vælger et andet hovedfag på højskolen.

2. del: Rejsen til og i Canada

I begyndelsen af juni måned flyver vi af sted fra Danmark og lander i Vancouver. Herefter har vi ca. tre uger sammen. Vi drager af sted fra Vancouver i minivans og er dermed frit stillede med hensyn til at planlægge den explorer-tur, vi finder bedst. Overnatning foregår først og fremmest i telt på primitive lejrpladser.

Den fælles rejse afsluttes sandsynligvis i området omkring Calgary, hvorfra de to lærere rejser hjem ca. 1. juli. Dette er også muligt for dig, men vi håber, at du har lyst til at fortsætte på rejseprojektets 3. del.

3.del: Den videre rejse

Efter den fælles rejse drager du videre sammen med en eller flere kammerater. Det kunne være videre i Canada fx mod øst til Montreal, Toronto og Niagara Falls. Eller hvad med at rejse til nogle af USA’s mange flotte nationalparker? Californien, Mexico eller Mellemamerika er bestemt også inden for rækkevidde. Valget er dit…

Tilmeld dig

Rejsen tilbydes i forlængelse af forårssemesteret 2024 og 2025.

Pris: 19.500 kr.

Prisen er inkl. fly, overnatning, transport, mad, drikke, aktiviteter og evt. visum. Lommepenge, rejseforsikring og eventuelle vaccinationer er ikke inkluderet i prisen.

Du skal desuden selv sørge for friluftsudstyr som fx sovepose, liggeunderlag, rygsæk mv. til rejsen. I grupper skal I sørge for telt og trangia. Hvis du intet har i forvejen, skal du regne med udgifter på minimum 4000,-kr. alt inkl.

Brug prisberegneren til at finde ud af hvad dit højskoleophold vil koste med denne rejse.

Prisstigninger på udlandsrejser
Grundet usikkerhed omkring stigende transportudgifter skal alle rejsepriser tages med forbehold. Vi bestræber os på at tilpasse de samlede udgifter til de ændrede omstændigheder, men der kan blive tale om en mindre merudgift, som vil blive varslet i god tid inden afrejse.

Michael Rasmussen

Rejselærer

Tilmeld dig

Meld dig til et højskoleophold med rejse ved at udfylde tilmeldingsformularen