kreativitet og leg

Kreativitet og leg

14.–20. juli 2024 (Få ledige pladser)

Silkeborg Højskole danner rammen om en højskoleuge med masser af oplevelser for børn og voksne. Skolen vil summe af liv gennem sang, musik, leg, gøgl, dans, kunst, grin og aktiviteter i naturen.

Familiekursus for de 6-100årige. En kreativ uge med leg, gøgl og kunstneriske udfoldelser for børn, unge og voksne. Silkeborg Højskole vil summe af liv gennem sang, musik, leg, gøgl, dans, kunst, grin og aktiviteter i naturen. Vi vil boltre os i højskolens faciliteter fra svømmehal til musik- og kunstlokaler, og vi vil lave aktiviteter i den smukke natur, der omgiver os på Silkeborg Højskole.

Børn, forældre og bedsteforældre har her muligheden for at være sammen om en uge med masser af kreativitet og leg. Programmet er bygget op, så I får flest mulige oplevelser sammen som familie. Alle dage begynder med fælles morgensamling og slutter med en godnathistorie.

Programmet er bygget op om henholdsvis et formiddags- og eftermiddagsmodul med i alt seks forskellige workshops. I løbet af ugen kommer alle familier igennem alle workshops.

WORKSHOPS
De forskellige workshops vil være af blandet karakter med det kreative og legende som omdrejningspunkt. Vi skal benytte os af højskolens placering i det skønne Søhøjland og blandt andet på kanotur på Silkeborg Langsø. Vi nyder også godt af højskolens musik- og kunstlokaler, idrætssal og svømmehal. Vi skal altså både sejle, male, tromme, grine, svede, bygge, hoppe, danse og synge.

UD I DET BLÅ
Én dag skal vi alle sammen på tur ud i det blå. Vi smører madpakker og tager til Slåensø, hvor vi leger, laver bål og bader. Herfra bliver vi hentet af en af rutebådene, der sejler os tilbage til Silkeborg.

AFTENPROGRAM
Om aftenen vil der ligeledes være forskelligt program for alle aldre. Vi får bl.a. besøg af en eller flere spændende oplægsholdere, der vil tage børn og voksne med på hver deres lille rejse. Hold øje med hjemmesiden, da vi forventer at opdatere med disse navne i starten af december, når vi har landet aftalerne.

En aften vil der også være ølsmagning for de voksne, når børnene er gået i seng, ligesom der ugen igennem vil være mulighed for at bruge skolens faglokaler på egen hånd, spille i band, male eller tage en hockeykamp. Sangquiz, bål, familiedisko i svømmehallen og festaften er også på oplevelsespaletten.

Vi glæder os til at byde både børn, forældre, bedsteforældre, onkler, tanter, fætre og voksenvenner velkommen til en uforglemmelig sommeruge med masser af leg og kreative eventyr.

Kursusleder er Jonas Borsøe Christensen og Carla Bøg Larsen, højskolelærere

PRISER
Få hele oplevelsen for 4750,- kr. pr. voksen og 2450,- kr. pr. barn. Læs om øvrige priser.

Programmet opdateres løbende. Deltagere modtager det endelige ugeprogram fem uger før kursusstart.

Kreativitet og leg

Praktisk og priser

Læs om priser, betaling, afbudsregler mv. gældende for ugekurser.

værelser og Faciliteter

Læs om værelser, undervisningslokaler og naturen rundt om højskolen.

Højskolens køkken

Læs om maden vi serverer på højskolens ugekurser.