rejser

Her får du hele pakken

Alle vores højskoleophold indeholder en studierejse, som du vælger ved tilmelding.
Derudover har du mulighed for at tilvælge en explorerrejse, der afslutter dit højskoleophold med manér.
Vi følger udenrigsministeriets rejsevejledninger.

STUDIEREJSER FORÅR 2024

Sydkorea

Sydkorea en af verdens hurtigst voksende økonomier og førende højteknologiske samfund. På rejsen vil vi undersøge, hvordan det lykkedes Sydkorea at nå hertil.

Indien

Indien er arnested for verdensreligionerne hinduisme og buddhisme og er samtidig et land i hastig udvikling. Det går ikke stille af sig.

Kenya

Kom med Silkeborg Højskole helt tæt på Kenya, kontrasternes land. Gennem kunsten bliver vi klogere på kenyanernes tanker om hverdagslivet og samfundet på godt og ondt.

Danske bryggerier og nordisk mad

Find din indre gastronomiske eventyrer frem og kom med på en velsmagende fordybelsestur i Danmarks fantastiske mad- og ølkultur.

Norges vinterfjeld

Tag med til Norges sneklædte vinterlandskab. Her skal vi bo i hytter og bruge dagene på at lære at gå på ski, så vi kan bevæge os gennem de storslåede landskaber.

STUDIEREJSER EFTERÅR 2024

New York / Washington

Turen til New York og Washington. I denne periode er USA i fuld gang med at køre valgkamp – den næste præsident skal vælges d. 5. november 2024, og der er meget vi skal undersøge.

Ghana

Tag med på opdagelse i Ghana. Vi lander ved guldkysten og rejser ind i landet gennem kolonihistorie, udviklingsarbejde, musik og dans og når helt ud til de små landsbyer, hvor vi møder det gæstfri Ghana.

Klosterbryg i Belgien

Kom med bag det officielle Belgien. Et land, der identificerer sig mere med Polen end med Holland, Tyskland og Frankrig, som de låner deres sprog fra.

Norgeseventyr

Den vilde, uberørte, storslåede natur danner rammen om dette eventyr, hvor vi skal sejle, padle, vandre, gå på gletcher og nyde livet højt mod nord.

Destination balkan

Tag på en stærk rejse ind i Balkans blodige historie. Sammen skal vi afdække årsagerne bag konflikten, der opløste Jugoslavien og undersøge mulighederne for fremtiden.

STUDIEREJSER FORÅR 2025

Kenya

Kom med Silkeborg Højskole helt tæt på Kenya, kontrasternes land.

Sydkorea

Norges vinterfjeld

Indien

Destination balkan

Explorer-rejser

Explorerejsen ligger i forlængelse af dit højskoleophold. Under højskoleopholdet forbereder du dig til rejsen i en del af dine fagtimer. Vi rejser på åbne billetter, så når fællesrejsen er ovre kan du fortsætte på egen hånd. Undtaget er Nepalrejsen, der afsluttes med et fælles formidlingsprojekt i Danmark. Vi tilbyder forskellige rejser forår og efterår.

Canada Explorer

Forår 2024 + 2025
Canada Explorer-rejsen er nationalparker, regnskovsjungle, sneklædte højdedrag og dybe, krystalklare bjergsøer.

Nepal Explorer

Efterår 2024
Tag med på dit livs eventyr og oplev uspolerede landskaber – og et folkefærd du aldrig glemmer.

Colombia Explorer

Forår 2024
Oplev Colombias diversitet fra millionbyen Bogotá til smukke jungle- og bjerglandskaber – og mød et folk adskilt af ideologi og kultur.

Tanzania Explorer

Forår 2025
Nyt rejseeventyr i foråret 2025. Beskrivelse er på vej.

Her kan du melde dig til et ophold på Sikeborg Højskole