Familiekursus friluft og idraet

Friluftsliv og idræt

07.13. juli 2024 (venteliste)

Silkeborg Højskole danner rammen om en uge med fokus på fælles familieoplevelser for børn, unge og voksne. Mærk glæden ved bevægelse og socialt fællesskab i en højskoleuge sprængfyldt med sjov og fysisk udfoldelse.

Familiehøjskole er en unik ferieform, der byder på samvær med dem, du holder af og fællesskab med andre børn og voksne. Sammen nyder vi godt af højskolens fantastiske faciliteter og Søhøjlandets betagende natur med blanke søer, vidtstrakte skove og bakkede landskaber i et program, der med garanti fænger alle aldre.

Vi skal synge en masse fællessange fra højskolesangbogen, danse, spille boldspil, høre fortællinger, svømme, på skovtur, ro i kano (om vejret er med os), vandre, lave mad over bål, stå på SUP boards og meget, meget mere! I løbet af ugen får vi besøg af en eller flere spændende oplægsholdere, der vil tage børn og voksne med på en inspirerende rejse. Hold øje med hjemmesiden, da vi opdaterer programmet med disse navne i takt med, at vi har landet aftalerne.

Programmet er bygget op, så I får flest mulige oplevelser sammen som familie, men der bliver også tid og rum til at finde hinanden på tværs, tage en pause eller tage initiativ til fælles aktiviteter. Nogle aftener vil der være et specielt tilrettelagt voksenprogram med stof til eftertanke.

PROGRAM
Hver dag begynder med en all-you-can-eat-højskolemorgenbuffet. Herefter går vi alle til morgensamling, der tager afsæt i højskoleånden samt sange fra højskolesangbogen.

Dagene er bygget op omkring en række workshops, som I alle kommer igennem i løbet af ugen. Børn er altid på samme hold som deres voksne, da vi ønsker at I skal få nogle uforglemmelige oplevelser sammen.

Aftenprogrammet spænder vidt fra fællessangaften og dagligstuehygge til sjove aktiviteter for store og små. Vi runder hver dag af med en godnathistorie for de mindste, der indhyllet i bløde dyner får ro i hoved og krop oven på dagens eventyr. For de mellemste og ældste børn, der stadig har energi til mere, byder aftenerne på særligt tilrettelagte aktiviteter, mens de voksne forkæles med fx ølsmagning, kunst-rundvisning og SUP-padling på søen.

TEMPO OG RO
Ugen byder også på en hyggelig grillaften, fællessang og musik, spil og leg samt en fornøjelig festaften for store og små.

I vil helt sikkert også finde rum og tid til bare at være, læne jer tilbage, lade jer inspirere, tage initiativ eller udforske højskolens muligheder på egen hånd og i eget tempo.

Vi glæder os til at byde både børn, forældre, bedsteforældre, onkler, tanter, fætre og voksenvenner velkommen til en uforglemmelig sommeruge med fagligt indhold og fysisk udfoldelse.

Kursusledere er Peter Ravn og Dan Halkiær Andreasen, højskolelærere.

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Deltagere modtager det endelige ugeprogram fem uger før kursusstart.

PRISER
Få hele oplevelsen for 4750,- kr. pr. voksen og 2450,- kr. pr. barn. Læs om øvrige priser.

Friluftsliv og idræt

Praktisk og priser

Læs om priser, betaling, afbudsregler mv. gældende for ugekurser.

værelser og Faciliteter

Læs om værelser, undervisningslokaler og naturen der omgiver højskolen.

Højskolens køkken

Læs om maden vi serverer på højskolens ugekurser.