• This event has passed.

Åben Højskole: Fanget i FOMO. Om at ville det hele og nå ingenting.

21. aug. kl. 19:30 - 21:00

Free

Vi lever i mulighedernes tid. Med fri adgang til skole, god økonomi og globale sociale netværk. ”Du kan, hvad du vil”, får vi at vide i en meget tidlig alder. ”Du har frihed til at gøre, som du har lyst til!” Vi er konstant forbundne, konstant online og altid på vej fremad. Men den konstante selvoptimering og sammenligning med omverdenen har en pris. For når vi har alle muligheder og friheden til at vælge, kan der kun være én årsag, når tingene ikke lykkes: dig.

Vi stiller alt for store krav til os selv, og vi levner sjældent plads til usikkerhed, til at være i tvivl og til at tage fejl. I stedet fortrænger vi de svære tanker og jagter den næste fede oplevelse, søger nye relationer og forsøger at skabe en bedre version af os selv. Alt sammen i et accelererende tempo. Ikke overraskende brænder vi igennem, til vi ikke kan mere. I vores iver efter at mere på kortere tid, fanges vi i en følelse af tidsmangel, utilstrækkelighed og selvkritik. Måske er det tid til at stoppe op og gøre tingene anderledes. Har vi skabt dén kultur, vi gerne selv vil være en del af?

OM FOREDRAGSHOLDEREN
Frederik Aamand Holm har over de seneste år arbejdet intenst med ungdommens velbefindende og mentale helbred i en tid præget af et øget tempo og præstationsræs. Som højskolelærer er Frederik blevet opmærksom på, hvordan Fear Of Missing Out (FOMO) presser de unge i en grad, hvor de får sværere ved at fordybe sig og skabe meningsfulde relationer.

Arrangementet er gratis og åben for alle. Tilmelding er ikke nødvendig.

Date:
21. aug.