• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Traumecentret: Koncert med Bisse

2. apr. kl. 19:30 - 21:00

Gratis

Sangskriver og musiker Bisse lægger igen vejen forbi Silkeborg Højskole med friske numre fra det nyeste album Traumecentret, der er hans 14. album siden 2015.

Kunstneren udtaler:

“Det er et mindealbum om liv og død, håb og håbløshed, drøm og traume. Traumecentret er stedet, man kommer hen for at få helet sine sår. På vores traumecenter behandler vi det sår, som aldrig helt vil hele: længslen efter de døde, og angsten for døden selv.”

På albummet bliver der rejst en række mindetavler i form af sange for folk, som er gået bort eller er blevet glemt. En af disse skæbner er Bisses farfars bror, som døde 22 år gammel i en arbejdslejr i Porta Westfalica under 2. verdenskrig. Bisse tog ned og besøgte arbejdslejren, og har brugt materialet fra denne tur til albummets visuelle udformning.

Lyt til albummet Traumecentret her

Koncerten er gratis og alle er velkomne. Tilmelding er ikke nødvendig.

Foto: Stroud Rohde Pearce

Dato: