Frivillig-ugen på Silkeborg Højskole

Programmet er under udvikling og offentliggøres her på siden 1. juni 2024.

Silkeborg Højskole inviterer i samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp til kursus for alle med interesse for frivilligt arbejde.

RELATIONER I FOKUS

I løbet af ugen tager vi livtag med begrebet relationer i arbejdet som frivillig. Er der en relation mellem danskerne og verdens fattigste? Kan vi lære noget af hinanden på tværs af generationer? Og hvad betyder de små og store fællesskaber for min hverdag og min livsglæde?

Ugen byder på workshops, foredrag og udflugter, der retter opmærksomheden mod frivillighed og åbner vores forståelse for såvel lokale som globale udfordringer.

STYRK FRIVILLIGHEDEN LOKALT

Der bliver god tid til samtaler, nye bekendtskaber og ture i Silkeborgs skønne natur samt ikke mindst mulighed for at få inspiration med hjem til at styrke det frivillige arbejde lokalt.

Oplevelsen krydres naturligvis med det bedste fra højskolelivet, og du kan glæde dig til dejligt fællesskab, hygge, spændende morgensamlinger og masser af fællessang.

TILMELDING og PRAKTISK INFO

• Vi  åbner for tilmeldinger i uge 31
  • Kurset afholdes fra tirsdag d. 17. til lørdag d. 21. september 2024.
  • Når kurset er fyldt oprettes venteliste.
  • Indløbne tilmeldinger bekræftes pr. mail eller brev inden for otte dage. Med bekræftelsen følger en betalingsoversigt.
  • Prisen for opholdet er 1950 kr. Beløbet dækker undervisning, forplejning og ophold i dobbeltværelse inkl. linned og håndklæde. Der er håndvask på værelset og bad/wc på gangene.
  • Der er begrænset mulighed for overnatning i enkeltværelse mod et tillæg på 400 kroner.
  • Deltagerbrev udsendes pr. mail 14 dage før kursusstart.

Tilmelding åbner uge 31

17.-21. september 2024

Tilmelding åbner uge 31

17.-21. september 2024

FOLKEKIRKENS NØDHJÆLP støtter verdens fattigste i deres kamp for et værdigt liv og hjælper mennesker i nød. Vi giver akut nødhjælp i katastroferamte områder og langsigtet udviklingshjælp i fattige egne for at skabe en mere ligeværdig og bæredygtig verden.