Studie- og erhvervsvejledning

Hvad skal der ske efter højskolen?

Som elev på Silkeborg Højskole har du mulighed for at få individuel studie- og erhvervsvejledning.  Studievejlederne kan hjælpe dig til at opnå klarhed omkring dine fremtidsvalg og vil i løbet af semesteret stå til rådighed for samtaler, som du sætter rammerne for.

Hvert semester afholdes 2-3 aftenarrangementer, der kan forberede dig på livet som studerende. Højskolens studievejledere tematiserer eksempelvis afklaring af studievalg eller giver tips til det strukturerede studieliv. Du får også mulighed for at møde mennesker med meget forskellige uddannelsesbaggrunde, der kan inspirere dig i din egen proces.

Har du brug for konkrete råd eller sparring på at skrive den gode KOT-ansøgning eller forberede en jobsamtale? Eller er du vildrede, om du skal vælge et universitetsstudie eller gå en mere praktisk vej? Har du ingen anelse, og er du ved at gå i panik? Så hiv fat i en af studievejlederne, der kan hjælpe dig videre. De har ugentlige vejledingstider i frokostpausen.

Christian Hjortkjær

Thomas Hundebøll