Studie­rejse

kloster-bryg i belgien

Tour de Denmark med ude i stalden

Kom med bag det officielle Belgien for at forstå dette specielle land, der trods et areal væsentligt mindre end Danmarks ikke har sit eget sprog, men i stedet tre anerkendte sprog. Et land, der identificerer sig mere med Polen end med Holland, Tyskland og Frankrig, som de låner deres sprog fra.

På turen skal vi besøge Antwerpen og Bruxelles, men med en smuttur til Köln på vejen derned. Vi kører i vores egen bus og har fokus på kultur, sprog, historie, mad og øl.

Vi skal besøge et klosterbryggeri og forstå sammenhængen mellem religion og alkoholkultur – og måske få en forklaring på, hvordan belgisk ølkultur er havnet på UNESCOs verdensarvsliste.

Vi skal mødes med tidligere højskoleelever, som bor i Belgien i dag, der vil fortælle om deres oplevelse af Belgien sat overfor Silkeborg og Danmark.

Tilmeld dig

Rejsen ligger i efteråret 2024.

Periode: 17. – 26. september.

Pris: 6.500,- kr.

Prisen er inkl. transport, aktiviteter og overnatning.

Brug prisberegneren til at finde ud af hvad dit højskoleophold vil koste med denne studierejse.

rejselærer

Simon Nielsen