Praktisk og priser

I kursusprisen indgår kost og logi, udflugter, foredrag, sengelinned, dyne, pude og håndklæder.
Børn skal være fyldt seks år for at deltage på familiekurser. Voksne deltagere på alle andre sommerkurser skal være fyldt 17,5 år ved kursusstart.

PRISER 2024

• Kursuspris, dobbelt- eller familieværelse: kr. 4.750,-
  • Dagskursist: kr. 4000,-
  • Børn på familiekurser (inkl. en t-shirt): kr. 2.450,-
  • Eneværelse: Tillæg kr. 850,- Begrænset antal
  • Sovesal for unge u/30 år: Rabat kr. 2.750,- Begrænset antal på udvalgte kurser

INDKVARTERING

• Standardindkvartering på dobbeltværelse
  • Der er håndvask på alle værelser. Bad og toilet findes separat på værelsesgangene.
  • Sovesal udbydes kun på kurserne Bogklubben, En på eksistensen, Rytmisk musikuge, Søhøjlandet på MTB samt Natur- og kulturvandringer.
  • Under familiekurserne i uge 28 og 29 indkvarteres voksne og børn sammen på eget familieværelse med to sengepladser og en opredning på madras på gulvet. Ved flere end tre tilmeldte tildeles familien to værelser.

BETALING
Når du har tilmeldt dig et kursus via vores hjemmeside, modtager du i løbet af to hverdage en bekræftelsesmail med en betalingsopkrævning på det fulde kursusbeløb, der forfalder senest otte dage efter tilmelding.

Bemærk: Du modtager ikke en bekræftelse på modtaget betaling, men vi tjekker løbende kursusindbetalinger og tager kontakt til dig, hvis din betaling ikke er registreret rettidigt hos os. Du mister således IKKE din plads uden forudgående forsøg på dialog.

VENTELISTE
Når et ugekursus er udsolgt opretter vi venteliste og markerer det på hjemmesiden. Ved tilmelding derefter kommer du automatisk på venteliste og får besked herom pr. mail. Vi kontakter kursister telefonisk i den rækkefølge de er tilmeldt med tilbud om en plads – i det tempo og den udstrækning, der indløber frameldinger. Det er gratis at stå på venteliste.

AFBUD

• Ved afbud senest fire uger før kursusstart refunderer vi det fulde kursusbeløb (ekskl. afbudsgebyr på 500 kr.)
  • Ved afbud senere end fire uger før kursusstart og senest tirsdag kl. 12 før kursusstart refunderer vi halvdelen af det fulde kursusbeløb.
  • Ved afbud senere end kl. 12 på tirsdagen op til kursusstart refunderes kursusbeløbet ikke.

SYGDOM
Ved akut opstået sygdom og deraf afledt afbud senest dagen før kursusstart, kan du mod fremsendelse af lægeerklæring få kursusbeløbet refunderet (ekskl. afbudsgebyr på 500 kr.) Udgifter til lægeerklæring refunderes ikke.

Ved akut opstået sygdom og deraf afledt afbud på dagen for kursusstart eller undervejs i kurset, refunderes kursusbeløbet ikke. Kontakt evt. eget forsikringsselskab, og undersøg muligheden for at tegne en afbestillingsforsikring, som dækker højskoleophold.

AFLYSNING
Hvis et ugekursus aflyses, refunderer vi den fulde kursuspris. Alternativt og efter aftale kan beløbet overføres til andet ugekursus i indeværende år, såfremt der er ledige pladser.

PROGRAM
Detaljeret dagsprogram og praktiske oplysninger om kurset sendes pr. mail fem uger før kursusstart.

ANKOMST
Indkvartering finder sted søndag fra kl. 16.00, og første måltid er middag kl. 17.30.

HJEMREJSE
Lørdag efter morgenmad. Bus- og togbilletter bør bestilles til afgange efter kl. 9.45.

TRANSPORT
Bybus 9 og 11 kører fra Silkeborg Station og stopper lige udenfor højskolen.

ADRESSE
Silkeborg Højskole