Svømmehallen

På Silkeborg Højskole har vi vores egen svømmehal. I svømmehallen finder du et stort og et lille bassin, to vipper samt sauna i forbindelse med både dame- og herreomklædning.

Om svømmehallen
Svømmehallen har 1-meter- og en 3-metervippe.

Det store bassin er et svømmebassin, som er 25 meter langt og 12,5 meter bredt. Det er 1,20 meter i den lave ende og 4,0 meter i den dybe ende.

Det lille bassin er et varmtvandsbassin, som måler 6 gange 12,5 meter. Det er 0,5 meter i den lave ende og 0,8 meter i den dybe ende.

Vi har stor fokus på at sikre en god og stabil vandkvalitet, hvor at vandet er PH-neutralt og dermed hudvenligt og mindre generende for øjnene.

Skolens elever
Vi bruger svømmehallen til undervisning i svømning for både begyndere og øvede samt til kajakpolo og kajakundervisning. Vores hovedfag idræt og vandsport benytter særligt i vinterhalvåret svømmehallen til blandt andet udspring, vandpolo, svømning, leg mv.

Som elev på højskolen er der mulighed for morgensvømning og svømning onsdag eftermiddag. Svømmehallen kan ligeledes åbnes i weekenden efter aftale.

Som deltager på højskolens sommerkurser er der svømning på bestemte tidspunkter, som vil fremgå af programmet for det enkelte kursus.

Andre brugere
Vi har et godt samarbejde omkring klubsvømning med Silkeborg Kommune.

Svømmehallen er ikke åben for offentlig svømning, men medlemmer af Søholt Svømmeklub har adgang til svømmehallen mandag, tirsdag og torsdag morgen kl. 06.00-08.00. Læs mere på https://www.facebook.com/soeholtsvoemmeklub/.

Silkeborg Svømmeklub, Kajakklubben, Frømandsklubben, Firmasport, SMT m.fl. benytter også højskolens svømmehal, primært fra september til april.

Ønsker du at leje svømmehallen (også muligt for private), kan du kontakte bademester Stefan Olsson Wandel på sow@silkeborghojskole.dk.