Åben Højskole: Fanget i FOMO. Om at ville det hele og nå ingenting.

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Vi lever i mulighedernes tid. Med fri adgang til skole, god økonomi og globale sociale netværk. Vi er konstant forbundne, konstant online og altid på vej fremad. Men den konstante selvoptimering og den sammenligning med omverdenen har en pris.

Åben Højskole: Sangforedrag med Rasmus Skov Borring

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Kom og syng med, når Rasmus Skov Borring gæster Silkeborg Højskole for at præsentere sin nye bog om Danmarks syngende folkekultur. Seancen er bygget op som et sangforedrag, hvor pianisten inviterer indenfor i sit mangeårige arbejde med formidlingen af den danske sangskat.

Jubilarernes dag 2024

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Jubilarernes dag 2024 fejrer jer, der har været med til at skabe Silkeborg Højskole gennem de sidste 55 år.

Åben Højskole: Digtoplæsning ved Mads Mygind

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Digter Mads Mygind vil læse op af og fortælle om arbejdet med bogen I min hule hånd (2023), som det tog ham knap ti år at gære færdig. Der vil være rig mulighed for at stille forfatteren spørgsmål til arbejdsprocessen og til de emner, som bogen behandler. Dels: Højskolen som arbejdsplads og socialt rum. Dels: Fertilitetsbehandling, barnløshed og faderskab.

Arrangementet er gratis og åben for alle. Tilmelding er ikke nødvendig

Åben Højskole: USA og verden efter valget. Foredrag med Clement

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Efter det amerikanske præsidentvalg i november kan USA’s globale rolle være så forandret, at Europa vågner op i en helt ny verdensorden, som ingen statsledere reelt er forberedt på. Samtidig er virkeligheden i skred: Både når det gælder klima, biodiversitet og teknologi truer tempoet i udviklingen med at løbe fra politikerne, der står overfor et stadig mere rastløst vælgerkorps.