Traumecentret: Koncert med Bisse

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Bisse lægger igen vejen forbi Silkeborg Højskole med friske numre fra det nyeste album Traumecentret, der er hans 14. album siden 2015.

Åben Højskole: Storytelling med Maya Ndiaye

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Maya Ndiaye er uddannet tv- og medietilrettelægger og optræder som storyteller på kulturscener i både Danmark og udlandet. Storytelling er liveoptræden med personlige autentiske fortællinger, og de tager alle udgangspunkt i Mayas eget liv. Hun er inspireret af det amerikanske storytelling-fænomen The Moth og bruger storytelling som et aktivistisk bidrag til samfundsaktuelle udfordringer.

Alsangsaften

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Kom og syng med til alsang d. 4 maj og vær med til at mindes Danmarks befrielse. Vi skal synge de største fædrelandssange fra Højskolesangbogen.
Alsang er en tradition fra afslutningen af 2. verdenskrig, hvor vi i Danmark markerer befrielsen med fællessang og lys i vinduerne.

Åben Højskole: Kan demokratiet tabe? Foredrag med Clement

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Efter det amerikanske præsidentvalg i november kan USA’s globale rolle være så forandret, at Europa vågner op i en helt ny verdensorden, som ingen statsledere reelt er forberedt på. Samtidig er virkeligheden i skred: Både når det gælder klima, biodiversitet og teknologi truer tempoet i udviklingen med at løbe fra politikerne, der står overfor et stadig mere rastløst vælgerkorps.

Jubilarernes dag 2024

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Jubilarernes dag 2024 fejrer jer, der har været med til at skabe Silkeborg Højskole gennem de sidste 55 år.