Højskolernes dag 2. maj 2020

Her handler det ikke om at blive til noget, men at blive til nogen

Et højskoleophold ændrer dig og styrker dig. Du bliver rustet ikke kun til uddannelse, men også til dét at være menneske i det hele taget. Det sker i det frie møde mellem elever og lærere og i mødet med det faglige og socialt tilrettelagte program. Du opdager, hvem du selv er gennem mødet med andre; det fremmede og det anderledes. Du må altså være nogen, før du kan blive til noget.

Få en rundvisning på højskolen

Vil du gerne se højskolen med dine egne øjne, så aftal tid til en rundvisning.
Du kan se vores faciliteter til fagene, de moderne værelser og hilse på lærere og elever.

I magasinet Silkestof
kan du læse elevernes egne artikler om stort og småt fra hverdagen og rejserne med Silkeborg Højskole

Her er virkelig mange forskellige mennesker, og det er så dejligt, at der både er landmænd, akademikere og kunstnere. Det er virkelig en broget flok.

Julie Nygaard Kaster

Mangfoldigheden er en stor del af det, jeg elsker ved højskolelivet. Man lærer helt vildt meget om sig selv socialt, og det tror jeg er meget sundt at prøve.

Noah Maabari Bak

Jeg er nysgerrig på andre mennesker, og det er ret interessant at se de fællesskaber der opstår. Det nedbryder fordomme, og det synes jeg er mega fedt.

Silja Krog Van Gool

International Students

Explore the things you are passionate about at a Danish folk high school. Read about what it is like to be an international student at Silkeborg Hojskole.

Sommerkurser

Tag en sommeruge på Silkeborg Højskole og brug tiden på at dykke ned i dine interesser og være sammen med folk, der deler dem. Vi har ugekurser for alle.