Højskolesangbogen – steder

16. – 22. juni 2024

Velkommen til en skøn uge med sang fra Højskolesangbogen med temaet Steder. Sammen vil vi udforske sammenhængen mellem musik og rum samt zoome ind på højskolesangbogens forfatteres og komponisters omgivelser.

Hvad fortæller højskolesangbogen os om steder i livet og i landskabet? Hvor stammer sangene fra? Og hvordan påvirker sangene de steder, hvor de synges? Det skal vi undersøge samme.

Glæd dig til et spændende program, der byder på koncerter, foredrag og refleksion. Selvfølgelig krydret med masser af fællessang og andet godt fra højskolelivet.

PROGRAM
Vi starter hver dag med eksistentielle og musikalske inputs ved den daglige morgensamling. Aftenprogrammet byder bl.a. på quiz-aften og afslutningsfest, og ugen igennem skal vi nyde god mad og inspirerende samvær. Højskolens svømmehal vil være åben til morgensvømning.

Vi glæder os over at kunne præsentere et spændende og bredt sammensat program. Du kan bl.a. opleve:

• Sang-safari // Vi tager rundt i landskabet og synger de sanger, der hører til egnen
  • Udflugt til Aarhus Teater // Marie Højlund, huskomponist på teateret, vil fortælle om de to forestillinger Natten og Lyden af de skuldre vi står på, der tager udgangspunkt i den danske sangskat.
  • Sangtime og oplæg //  ved komponist og tekstforfatter Marianne Søgaard, som debuterede i den seneste udgave af højskolesangbogen med syv melodier.
  • Foredrag // ved Anne Odgård Eyermann, medlem af Sangudvalget for Højskolesangbogens 19. udgave.
  • Koncerter

FÆLLESPROGRAM
Sammen med kursisterne på det sideløbende kursus Keramik er der også fælles programpunkter som morgensang og aftenprogram, fællessang, koncert og foredrag.

Kursusledere er:
Anna Bilde, højskolelærer, sanger og sangskriver og
Anne Odgård Eyermann, musiker, sangskriver, medlem af sangudvalget for Højskolesangbogens 19. udgave.

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

PRISER
Få hele oplevelsen for 4750,- kr. Læs om øvrige priser.

Højskolesangbogen

Praktisk og priser

Læs om priser, betaling, afbudsregler mv. gældende for ugekurser.

værelser og Faciliteter

Læs om værelser, undervisningslokaler og naturen rundt om højskolen.

Højskolens køkken

Læs om maden vi serverer på højskolens ugekurser.