Åben Højskole: Tusind dage ved Slædepatruljen Sirius

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Spændende foredrag, hvor Tobias Bartholdy, der har været patruljemand og næstkommanderende ved Slædepatruljen Sirius, fortæller om den storslåede natur, det unikke dyreliv og de mange oplevelser og personlige udfordringer.

”You are a TOY!” – Kierkegaard’s Concept of Courage and Anxiety in Toy Story

Through an analysis of Pixar’s Toy Story ph.d. and teacher at Silkeborg Højskole Christian Hjortkjær will show how “the secret art of helping” according to Kierkegaard is not an attempt to ease the pain or remove the problems in life but rather an upbuilding act of helping the other person to regain the very courage to live.

Er Grundtvig død? – Foredrag og interview med forfatter Laura Ringo

Med udgangspunkt i sin roman "Grundtvig er død", fortæller forfatter Laura Ringo om egne observationer fra romanuniverset med et humoristisk og kærligt islæt.
Laura Ringos roman "Grundtvig er død" er en underholdende og original komedie om en forfatterhøjskoles begærfyldte længsler, intrigante magtkampe og uforløste forfatterdrømme.

Bisse Klaverkoncert

Silkeborg Højskole Platanvej 12, Silkeborg, Danmark

Siden sommeren 2021 har den danske sanger og sangskriver Bisse opført klaverkoncerter rundt omkring i Danmark. Der er ikke tale om specifikke værker, men om uforudsigelige solokoncerter med udgangspunkt i Bisses forkærlighed for klaveret og hans indtil videre tretten udgivne albums. Koncerten er gratis og åben for alle. Tilmelding er ikke nødvendig, men vi lukker dørene, når salen er fyldt.